MENU

Klíčová slova

Zde se dozvíte podstatné o klíčových slovech, jak správně volit klíčová slova, jak optimalizovat webové stránky na klíčová slova, jaké tvary slov používat a mnoho dalšího.

Co znamená „klíčové slovo“?

Klíčové slovo je slovo (kombinace několika slov), které zadá návštěvník do vyhledávače. Vyhledávač návštěvníkovi nabídne jako výsledek hledání odkazy na webové stránky, které má tzv. zaindexovány právě pod tímto klíčovým slovem.

Jak zvolit správná klíčová slova?

Klíčová slova pro Vaše webové stránky by měla být taková, která pravděpodobně zadají Vaši potenciální zákazníci, kteří hledají Vaše zboží nebo služby.

Definice zdánlivě snadná, ale předpokládá vynikající znalost myšlení Vašich zákazníků, což v praxi zdaleka není tak jednoduché. Vaši zákazníci nejsou určitě všichni stejní, a proto často zadávají různá klíčová slova. Navíc existuje mnoho faktorů, které ovlivňují momentální chování hledajících. Klíčová slova proto bývají většinou kompromisem vycházejícím z průměrného vzorce chování cílové skupiny.

Výběr klíčových slov je opravdu důležitý. Nikoho by asi nepotěšilo, kdyby utrácel peníze (například v PPC kampani) za špatná klíčová slova. Proto je třeba výběru klíčových slov věnovat značnou pozornost, a pokud nemáte dostatek peněz k provedení vlastního marketingového průzkumu, tak alespoň využít znalostí zkušených marketérů.

Kde by se klíčová slova měla objevovat

Klíčové slovo ve webové stránce MUSÍ být! Zní to absurdně, ale nevěřili by jste, kolikrát se stane, že klíčové slovo na webové stránce prostě není. Mělo by být:

  1. v titulku stránky, ale nepřehánějte to s monožstvím klíčových slov, méně znamená v tomto případě více,
  2. v tzv. meta značkách (keywords a description) být klíčová slova mohou, ale není to nutnost,
  3. v nadpisech by klíčová slova měla být, ale nikoli na úkor kvality nadpisu,
  4. v popisech obrázků a jiných netextových prvcích, kdy se vkládá do tkz. alterativního textu
  5. coby text odkazu ať už vnitřního nebo zpětného
  6. a v neposlední řadě v textu obsahu stránky.

Stačí pouze často opakovat klíčové slovo v textu?

V zásadě to NESTAČÍ. Nepomůžete si tím, že budete v obsahu pouze dokola opakovat klíčová slova. Tomuto způsobu se říká „tapetování“ a roboti vyhledávačů se proti této neetické metodě SEO umí účinně bránit. Vyhledávač spočítá frekvenci opakování všech slov v textu a příliš vysoké procento opakování vyhodnotí jako snahu jej obelstít. Některá slova však mají značnou frekvenci opakování i v přirozeném textu. Například spojky (a, ale…), předložky atd. Není třeba se obávat, že za časté opakování těchto slov, by Vaší stránce hrozil nějaký problém ze strany vyhledávačů. Vyhledávače totiž rozlišují druhy slov a spojky, předložky atd. se za klíčová slova sami o sobě nepovažují.

Tvary klíčových slov

Slova se v přirozené řeči a textu různě „ohýbají“. Píší se v množném čísle, skloňují se atd. Texty na webové stránky se píší především pro lidi. Je proto chyba psát slova pouze v základním tvaru. Pro Vašeho potenciálního zákazníka by byl takový text těžko přijatelný. A co na to vyhledávače? Vyhledávače tvarům českých slov rozumí, ať už je to Seznam, Google, Jyxo atd. Nehledě na to, že se s jistotou nikdy nedá říct na v jaké tvaru klíčové slovo použije právě Váš budoucí zákazník. Proto skloňujte, časujte... tak, aby text byl dobře čitelný pro lidi a byl v něm i prodejní argument.

Kam dál

Pokud nevíte, neváhejte se zeptat

© HelpMark | Tomáš Herout | Tel: +420 739 719 548