MENU

Tajemství úspěchu webu

Někdo razí heslo: „Není důležité uspět, stačí se účastnit“. Pokud mezi ně patříte, tak Vám zde nemůžeme pomoci. Pokud ovšem chcete dosáhnout úspěchu v internetovém světě, pak vězte, že se Vám zde tajemství úspěchu poodkryje.

„Cesta za úspěchem je cesta, která nikdy nekončí.“

To že nekončí, však neznamená, že by nebylo možné dosáhnout cíle. Znamená to spíše, že po splnění jednoho cíle se vždy objeví cíl další.

Jaké je tajemství úspěchu webových stránek?

Ono to není zase takové tajemství. Je to spíš věda s několika disciplínami.

Marketing

Stručně řečeno, marketing je věda o prodeji. Prodej je široký pojem, který se neomezuje pouze na zdi supermarketu. Prodávat se může také: čas, myšlenky, nápady, znalosti a mnoho dalšího. Marketing samozřejmě působí i ve světě internetu. Řada marketingových pravidel je v internetu stejná, některá se výrazně liší. Každopádně na úspěch webových stránek má marketing zásadní vliv.

SEO

Co to je za divnou zkratku?

Je to zkrácenina anglických slov a v překladu znamená „optimalizace pro vyhledávače“.

K čemu je to SEO dobré?

Webové stránky mají různé účely, ale většina z nich má být navštěvována i těmi, kdo je zatím neznají. SEO je věda, jak zviditelnit webové stránky v záplavě konkurence a přivést nové návštěvníky.

Jak se SEO dělá?

Především je to dlouhodobá práce. SEO je vlastně závod. Každý chce být první, ale všichni být první nemohou.

Reklama na internetu (PPC)

Asi každý se na internetu setkal s reklamou, i když si to možná přímo neuvědomil. Účelem reklamy na webové stránky, je zviditelnit web a přivést nové návštěvníky. Ano správně, to samé co dělá SEO. Je v tom ovšem rozdíl. Zatím co SEO je „běh na dlouhou trať“, tak reklama (PPC) je v téže terminologii „sprint“.

Neboli SEO přináší výsledky s určitým zpožděním, zato působí delší dobu. Oproti tomu reklama přinese výsledky již během hodin, ale její účinnost strmě klesá bezprostředně po ukončení reklamní kampaně.

Co znamená zkratka PPC?

Je to zkratka z anglických slov Pay Per Click, neboli hezky česky plať za klik. Je to reklama, ve které zaplatíte jen za to, že někdo klikne na odkaz vedoucí na Vaše webové stránky. Má to své výhody, ale i nevýhody.

Kdy se hodí reklama (PPC)?

Nejčastěji když požadujete krátkodobé zvýšení návštěvnosti webu na dobu, než se začne projevovat SEO optimalizace.

Druhé nejčastější použití je u webů nabízejících sezonní produkt, kdy sezona trvá poměrně krátkou dobu. V takovém případě je to levnější a účinnější než klasické SEO.

Kdy se reklama (PPC) nehodí?

Především pokud nemáte kvalitní obsah webových stránek tak, aby návštěvnost měla nějaký efekt. Utrácet za návštěvníky, které obsah nepřesvědčí, je doslova vyhazováním peněz.

PPC se nehodí jako dlouhodobá strategie.

Pokud nevíte, neváhejte se zeptat

© HelpMark | Tomáš Herout | Tel: +420 739 719 548