MENU

Co je to SERP

SERP výsledky přirozeného vyhledávání Zkratka anglických slov:
Search Engine Results Page. Česky se to dá přeložit jako:
stránka výsledků vyhledávání. Vyhledávače (Seznam, Google ...) při zadání nějakého klíčového slova (nebo více slov) nabídne výsledky vyhledávání na stránce, kterým se říká SERP. Na této stránce se nacházejí jednak přirozené výsledky vyhledávání a také placené (převážně se jedná o tzv. PPC)

Tyto výsledky se většinou skládají z:

  • titulku odkazu – zabírá jeden řádek a obvykle to bývá titulek webové stránky,
  • popisu odkazu – zabírá často dva řádky a popisuje obsah konkrétní webové stránky, někdy se na tomto místě zobrazuje metatag description (popis),
  • přesné URL adresy – která ukazuje celu cestu k webové stránce, včetně domény,
  • náhledy webu – nabízejí jen některé vyhledávače a každý jinou formou,

některé další informace podle konkrétního vyhledávače. Např.: město, zobrazení na mapě, archiv atd.

Je přirozené, že webové stránky, které se nacházejí na dané klíčové slovo mezi 1. až 5. pozicí v SERP mají výrazně větší návštěvnost, než ty, které se nacházejí kdesi na málo navštěvovaných pozicích. Jak se prosadit v SERP na lukrativních pozicích se zabývá SEO, více se dočtete zde.

Kam dál

Pokud nevíte, neváhejte se zeptat

© HelpMark | Tomáš Herout | Tel: +420 739 719 548 

Používáme cookies

Soubory cookie používáme k analýze údajů o našich návštěvnících, ke zlepšení našich webových stránek, zobrazení personalizovaného obsahu a k tomu, abychom od vás měli zpětnou vazbu.