MENU

Co jsou to vyhledávače

Vyhledávač Google.cz Vyhledávače jsou internetové portály sloužící jako rozcestníky odkazů na internetu. Na rozdíl od katalogů se do nich nevkládají odkazy na webové stránky ručně, ale vkládají je tam speciální softwarové aplikace, kterým se říká roboti, pavouci, search bot, crawler ... Světovou jedničkou mezi vyhledávači je Google a nejoblíbenějším českým vyhledávačem je Seznam.

Dále se dočtete, o významu vyhledávačů, které jsou nejdůležitější a něco o seznam.cz a google.com

Jaký význam mají dnes vyhledávače

Drtivá většina dnešních návštěvníků internetu využívá právě vyhledávačů, pokud chtějí nalézt konkrétní informace. Je tomu tak proto, že vyhledávače prohledávají internet aktivně sami, zcela automaticky a za tím účelem mají propracované systémy na třídění odkazů a jejich řazení ve výsledcích vyhledávání. Proto si je návštěvníci internetu oblíbili. Jelikož mnoho nových návštěvníků přichází z vyhledávačů, jsou vyhledávače velmi důležité pro zvýšení návštěvnosti webových stránek. Jak se lépe umístit ve výsledcích vyhledávání u vyhledávačů se dočtete zde.

Které vyhledávače jsou nejdůležitější

Vyhledávař Seznam.cz Ve světě je nejpoužívanějším vyhledávačem Google, který veškeré své konkurenty doslova převálcoval. Jsou pouze tři země na světě, kde Google nemá dominantní postavení. Je to naše země, Rusko a Čína. V Rusku je oblíbeným vyhledávačem www.yandex.ru a v Číně zase www.baidu.com.

V Česku máme vlastní ryze český vyhledávač www.seznam.cz. Jeho pozice byla v minulých letech dominantní a hrál významnější roli na českém internetovém trhu než zmíněný Google. V poslední době se situace pozvolna mění a Google i na českém internetovém trhu posiluje, a to převážně na úkor Seznamu.

Kromě jmenovaných vyhledávačů existují i další, které mají na trhu výrazně menší podíl než výše zmíněné vyhledávače. Jsou to např.:

  • www.yahoo.com – původně katalog, který používal k vyhledávání Google, ale později vyvinul vlastní vyhledávání. Je považován za celosvětovou dvojku (dnes se za dvojku prohlašuje také Bing), avšak jeho podíl na světovém trhu často nedosahuje ani 10-ti procentního bodu. V Česku je jeho význam zcela zanedbatelný a pohybuje se kolem jednoho procenta.
  • www.bing.com – dnes vlastněný Microsoftem, který nahradil neúspěšné projekty Windows Live Search a MSN Search. Bing na Českém trhu používá mizivé procento lidí. Celosvětově se Microsoft urputně snaží dohnat Yahoo především díky prohlížeči MS Internet Explorer. Počáteční zájem, podporovaný mediální propagací placenou Microsoftem, časem utichl a pokud zaznamenal nějaký úspěch, tak hlavně v USA.
  • www.altavista.com – před nástupem Google velice oblíbený a navštěvovaný vyhledávač. Google jej sesadil z jeho pomyslného trůnu. Dnes je Altavista téměř zapomenutý pojem, dlužno dodat, že je to také díky chaosu ve vlastnictví této značky. Ani Altavista nemá na český internetový trh prakticky žádný vliv.

Něco málo o vyhledávači seznam.cz

logo Seznam Už bylo napsáno, že se jedná o ryze český vyhledávač. Byl založen Ivanem Lukačovičem v roce 1996. Společnost Seznam a.s. provozuje nejen vyhledávač www.seznam.cz, ale také katalog (co je katalog najdete zde) firem www.firmy.cz a další portály a weby, jako např.:

  • www.zbozi.cz – prodejní server určený k propagaci prodeje zboží prostřednictvím e-shopů
  • www.sprace.cz – server umožňující zprostředkování zaměstnání
  • www.sauto.cz – web zabývající se prodejem aut
  • www.lide.cz – server zaměřený na zábavu, komunikaci mezi lidmi a ukládání videí
  • www.spoluzaci.cz – server určený nejen pro studující, ale pro ty kteří hledají a komunikují se spolužáky
  • www.mapy.cz – internetový server s mapami

Něco málo o vyhledávači Google

google logo Google založili Larry Page a Sergey Brin v roce 1998 přímo s úmyslem vybudovat vyhledávač (jeho konkurenti často přecházeli z katalogů na vyhledávače). Pan Page přišel s myšlenkou, jak relevantně vyhledávat odkazy na weby podle zadaných klíčových slov a jak je spravedlivě třídit. Google začal výsledky vyhledávání třídit podle tzv. PageRanku (více se dočtete zde). Myšlenka se ujala velmi dobře a návštěvníci internetu za ni poděkovali častým používáním Googlu. Postupem času se Google stal nejpoužívanějším prostředkem k vyhledávání na internetu a gigantickou americkou firmou.

Společnost Google neprovozuje pouze vyhledávač, ale také mnoho dalších webů a aplikací. Např.:

Krom světa webových aplikací se Google zabývá také vývojem počítačového software. Jako příklad lze uvést internetový prohlížeč Chrome nebo operační systém Android.

Kam dál

SEO – optmalizace pro vyhledávače | školení základy SEO.

Pokud nevíte, neváhejte se zeptat

© HelpMark | Tomáš Herout | Tel: +420 739 719 548