MENU

Co je to webhosting

Webová stránka musí být umístěna na nějakém počítači, aby se na ni mohli návštěvníci podívat. Takovému počítači se říká web server. Od web serveru se očekává, že bude v provozu 24 hodin denně a 7 dní v týdnu, bude mít odpovídající výkon, aby zvládl i nárazově vyšší návštěvnost a také vynikající připojení k internetu. Velké a rozsáhlé webové stránky větších společností někdy používat vlastní web servery, ale u menších webů by to bylo příliš drahé. Proto se využívá služeb společností, které nabízejí prostor na jejich webových serverech a tomu se říká webhosting.

Jak konkrétně webhosting funguje

V případě webhostingů je to tak, že většinou si pronajímáte pouze prostor na serveru, nikoli celý server. Na jednom serveru dokáže fungovat více webových stránek současně. Jejich počet na jednom serveru závisí na výkonu serveru, velikosti webů a jejich návštěvnosti, respektive jak moc weby zatěžují výkon serveru.

Webové servery používají v drtivé většině případů operační systém Linux na kterém je spuštěna aplikace Apache (umožňuje spouštění skriptů PHP) a MySQL (do databáze se ukládá obsah a nastavení CMS).

Rozsah webhostingových služeb

Základní službou webhostingu je logicky provoz webových stránek. Ale kromě toho může nabídnout i mnoho dalších služeb souvisejících s webem:

  • e-mailový server – server pro příjem elektronické pošty,
  • anitspam a antivir,
  • zákaznická podpora (e-mailem, chatem, telefonicky ...),
  • administrátorský přístup pro správu DNS,
  • možnost vytváření .htaccess – nastavení některých funkcí na serveru (rewrite mod, chybové stránky ...),
  • vytvoření domén 3. řádu
  • založení více databází pro provoz více webů,
  • pravidelné zálohování dat,
  • statistiky přístupů (vhodnější je používat Google Analytics),
  • serverové statistiky
  • ...

Pokud nevíte, neváhejte se zeptat

© HelpMark | Tomáš Herout | Tel: +420 739 719 548 

Používáme cookies

Soubory cookie používáme k analýze údajů o našich návštěvnících, ke zlepšení našich webových stránek, zobrazení personalizovaného obsahu a k tomu, abychom od vás měli zpětnou vazbu.