MENU

Co jsou to štítky

Ukázka štítků

U webových stránek používají jako další druh navigace. Doplňují tak menu, drobečkovou navigaci, vyhledávání na webu apod. Dovolují značnou flexibilitu oproti jiným druhům navigace.

Bývají to většinou nějaká klíčová slova nebo fráze skládající se z více slov, charakterizující obsah dané stránky. Kliknutím na štítek, by se vám měly zobrazit ty stránky, které jsou tímto štítkem označeny.

Jak štítky fungují v praxi

Do stránky je v drtivě většině generují nějaké redakční systémy (Joomla, Wordpress, Drupal…). Některé RS tuto možnost nemusejí mít v základu, ale konkrétně Joomla a Wordpress ji mají v základní instalaci i bez doplňků.

Funguje to většinou tak, že si musíte nejprve vytvořit štítky ve vašem redakčního systému. Způsoby provedení se liší podle druhu RS. Pak tyto štítky přidělujete jednotlivým stránkám (článkům, příspěvkům…). Když návštěvník webu zvolí konkrétní štítek, tak uvidí buď jen seznam článků (titulky článku), případně příspěvků ve Wordpressu, nebo uvidí nadpisy, a navíc i krátký úvodní text článku, případně i s obrázky. Nezáleží přitom na běžné struktuře webu, tedy na struktuře menu, kategorií apod. Štítky jsou dalším druhem řazení ve struktuře webových stránek, což může být obrovská výhoda. Dvojnásob to platí u Joomly, která nedovoluje jeden článek zařadit do více, jak jedné kategorie. Není to ale jen o tom, zda můžete článek zařadit do více kategorií, je to zkrátka jiný druh navigace (orientace) na webu, vycházející z dopředu zvolených klíčových slov. 

Pokud nevíte, neváhejte se zeptat

© HelpMark | Tomáš Herout | Tel: +420 739 719 548