Postup vložení měřícího kódu Google Analytics do RS Joomla
Měřící kód Google Analytics je kus JavaScriptového kódu, který se stáhne do počítače návštěvníka webových stránek a odesílá statistická data do služby Google Analytics, která je zcela zdarma a slouží k měření návštěvnosti i sledování chování návštěvníků na vašem webu. Co je zapotřebí k měření návštěvnosti pomocí GA se dočtete zde.
Měřící kód Google Analytics se musí nacházet na každé stránce webu, kterou chcete měřit. Jednou z možností je vložení měřícího kódu přímo do šablony Joomly. Potíž může nastat v situaci, pokud tato šablona umožňuje aktualizaci. Při aktualizaci by se šablona mohla přepsat do původního stavu, tudíž bez měřícího kódu GA. Pokud tedy vložíte měřící kód přímo do šablony, tak po každé aktualizaci budete muset ověřit, zda tam kód je, a pokud není, tak provést opětovné vložení.
Rozšíření (plugin) pro Joomla 3.x
Pokud máte Joomla verze 3.x, pak je řešením plugin s názvem „Asynchronous Google Analytics“, který najdete zde:
https://extensions.joomla.org/extensions/extension/site-management/analytics/asynchronous-google-analytics/
Má verzi zdarma i placenou. Verze zdarma vám umožní vložení měřícího kódu pro Google Analytics i ověřovacího kódu pro Google Webmasters Tools. V placené verzi máte řadu dalších vylepšení.
Návod pro RS Joomla 1.5 (hodně zastaralá verze) vložení přímo do šablony
Poz.: obrázky se mohou lišit podle konkrétní implementace, ale postup by měl být vždy stejný
- Přihlaste se do Joomla (postup zde).
- Ukažte kurzorem myši na rozšíření a klikněte na správce šablon.
- Zvolte v současnosti používanou šablonu (1) a klikněte na „Upravit" (2).
- Klikněte na „Upravit HTML".
- Pozor! HTML kód doporučuji nejprve celý označit a zkopírovat do textového editoru (Word, WordPad ...), aby jste si vytvořili zálohu pro případ poškození HTML kódu během kopírování měřícího kódu Google Analytics.
- Načtěte pomocí kláves Ctrl C požadovaný měřící kód a pomocí kláves Ctrl V jej vložte na konec HTML kódu nad značku /body
- Klikněte na „Uložit" a zkontrolujte zda webové stránky fungují správně (měřící kód Google Analytics nebude na první pohled vidět). Pokud by došlo k poškození webových stránek, tak použijte zálohovaný HTML kód (bod 5.) a zcela nahraďte HTML kód tím původním.
- Následující den (po 8 hodině raní) překontrolujte, zda na účet Google Analytics (odkaz na Google Analytics naleznete zde) dorazila první data o návštěvnosti.