Co je to konverze v marketingu
Slovo konverze se v internetovém marketingu používá pro přechod z návštěvníka webových stránek na zákazníka (např. kupujícího v e-shopu, poptávajícího po službě nabízené na
webu ...). Jinak řečeno. Určité procento návštěvníků by mělo být konvertováno za účele splnění cíle webových stránek.
Každé webové stránky mají nějaký účel (cíl). Cíle mohou být pochopitelně různé, ale v drtivá většina webů chce zaujmout návštěvníky a přesvědčit je, aby něco učinili. V případě e-shopu je to dokončení objednávky nákupu zboží, firemní web může chtít vyplnit objednávkový formulář na nějakou službu nebo provedení práce, poskytnutí kontaktních informací apod.
Samozřejmě, že každý návštěvník nebude konvertován to je jasné. Avšak určité procento návštěvníků by být mělo a čím vyšší procento, tím lépe. Tomu se v internetovém marketingu říká konverzní poměr.
Co má vliv na konverzní poměr
Těch vlivů je opravdu mnoho, ale mezi nejdůležitější patří:
- grafické provedení webu – zda grafika působí vhodným dojmem na emoce návštěvníků (tzv. cílové skupiny),
- použitelnost webu – snadná navigace, logická struktura obsahu, dobrá čitelnost textu, srozumitelnost instrukcí (např. při nákupu) atd.,
- přesvědčivost obsahu, zejména textů – dostatečné prodejní argumenty, vyjadřování tak, aby tomu návštěvník dobře rozuměl,
- ...