MENU

Co to jsou statické webové stránky

Dnes se ke správě obsahu webových stránek běžně používají CMS systémy, které vytvářejí webové stránky dynamicky. Oproti tomu statické webové stránky vytvoří přímo web designer v jazycích HTML a CSS, a to včetně obsahu (textů, obrázků, tabulek, atd.). Web designer většinou umí i další jazyky, ale bez znalosti alespoň těchto uvedených jazyků nelze rozšiřovat nebo aktualizovat obsah statických webových stránek, což je oproti dynamickým webovým stránkám určitá nevýhoda.

Použití statických webových stránek

Statické webové stránky se používají tam, kde se buď neplánuje změna obsahu, nebo změnu obsahu bude provádět určený webdesigner, který má dostatek znalostí k tomu, aby mohl obsah spravovat přímo v HTML kódu. Určitou výhodou je stoprocentní kontrola nad kvalitou HTML kódu, jelikož CMS systémy tento kód generují a ne vždy podle pravidel optimalizace pro vyhledávače tzv. SEO. Další výhodou je velice minimální náročnost na hosting a díky tomu lze statické webové stránky provozovat na hostingu zdarma. Nepotřebují na straně serveru Apache, ani databázi SQL.

Převážně se jedná o webové prezentace s malým počtem stránek, případně o webové vizitky, které mají pouze jedinou stránku.

Spravovat statické webové stránky, jež mají řádově desítky, či stovky jednotlivých stránek by bylo extrémně náročné a vzhledem k dnešním technologiím velmi neefektivní a v některých případech i nemožné.

Jak vypadá struktura statických webových stránek

Struktura je vcelku jednoduchá. Každá jednotlivá stránka má svůj vlastní soubor, který má příponu *.html (nebo *.php). Titulní stránka se většinou jmenuje index.html (nebo index.php). Každý další soubor představuje další stránku webu. Přesto, že je to v reálu o trošičku složitější, tak struktura statického webu je relativně jednoduchá v porovnání s dynamickými stránkami.

Pokud nevíte, neváhejte se zeptat

© HelpMark | Tomáš Herout | Tel: +420 739 719 548 

Používáme cookies

Soubory cookie používáme k analýze údajů o našich návštěvnících, ke zlepšení našich webových stránek, zobrazení personalizovaného obsahu a k tomu, abychom od vás měli zpětnou vazbu.