MENU

Co je to microsite (minisite)

Jedná se o pomocné webové stránky, které mají podpořit nějaký hlavní web. Zpravidla mají svou vlastní doménu druhého řádu. Microsite naznačuje, že to bývají weby menší, což někdy pravda je, ale rozhodně ne vždy.

Důvody vytvoření microsite

Důvodů může být celá řada a nezřídka se zřizují microsite z více důvodů než jen z jednoho. Popišme si však ty hlavní důvody:

Pro vytváření zpětných odkazů

Co je to zpětný odkaz se dočtete zde. Je logické, že si na microsite samy umístíte odkazy směřující na váš hlavní web a připojíte k nim taková slova, abyste posílili SEO hlavního webu. Microsite však může sama o sobě lákat přirozené zpětné odkazy díky kvalitnímu textu, jež je na zájmovém, a ne komerčním webu. Sama microsite tím může růst a svou sílu předávat také hlavní doméně. Pokud uměle budujete zpětné odkazy, tak budováním odkazů na microsite sekundárně podporujete ještě více i hlavní web.

Pro oslovení jiné cílové skupiny

Každý úspěšný web by měl vědět, jaké cílové skupiny návštěvníků internetu chce oslovit. Není příliš reálné snažit se oslovit úplně všechny, protože pak hrozí, že neoslovíte téměř nikoho. Pokud podnikáte v oblasti, kde řekněme 90% tvoří nějaké vzájemně blízké cílové skupiny a zbylých 10% diametrálně odlišní lidé, pak je microsite dobrá možnost, jak oslovit oněch 10% odlišných tím, že uděláte web s jiným designem, jinými texty, doprovodnými obrázky atd.

Za účelem testování

Váš web může docela dobře sloužit svým účelům, ale nemusíte si být jisti, že by na tom nemohl být ještě lépe. Někdy pomůže změna designu, úprava navigace (menu), jiný způsob formulace textů apod. Testovat to ale na hlavním webu by mohlo ohrozit existenci firmy, či ji vážně poškodit. Na microsite si je možné ověřit, zda jiný přístup fungovat bude, nebo zda je to špatný nápad. Případný neúspěch nebude tak drahý.

Jako „nezávislý web“

Microsite se může tvářit jako web zcela nezávislý na hlavním firemním webu. Může prezentovat odborné články z vašeho odvětví, přičemž chválit vaši firmu. Dobrá reference z „nezávislého“ zdroje může být daleko účinnější než klasická reklama. Pozor, ale s tím chválením to zase nepřežeňte. Rozumná konstruktivní kritika působí věrohodněji a paradoxně možná vzbudí více zájmu, než jen chvalozpěvy. Samozřejmě že tento důvod se kryje i s důvodem vytváření zpětných odkazů.

Web určený jen pro omezenou skupinu

Můžete chtít např. podpořit své obchodní partnery a vytvoříte jim samostatný web za účelem zpřístupnění odborných dat (technickou wikipedii…). Takových dat, která nejsou přímo určená vašim koncovým zákazníkům, ta by mátli, ale pro partnerskou firmu jsem neocenitelná. Takový web by mohl být přístupný jen po zadání hesla.

Heslo čím více pokusům, tím vyšší šance

Nezapomínejme i na starou dobrou metodu typu pokus – omyl. Hodně nahozených sítí zvyšuje pravděpodobnost vyššího úlovku.

Pokud nevíte, neváhejte se zeptat

© HelpMark | Tomáš Herout | Tel: +420 739 719 548