MENU

Copywriting

Motto: Ten, kdo na webu podcenil obsah, potěšil své konkurenty.

Texty (a ostatní obsah) na internetu jsou důvodem, proč internet existuje. Dobrý obsah může z webu udělat dobrý web, skvělý obsah udělá skvělý web. Obal (v případě webu design) je pro prvotní dojem návštěvníka důležitý, ale bez kvalitního obsahu zůstane pouze u prvního dojmu. Aby web splnil účel, musí návštěvníka „ukecat". Přesvědčit návštěvníka webu (potenciálního zákazníka) není nic jednoduchého. Na rozdíl od osobního kontaktu u webu nevnímáte okamžitou reakci návštěvníka. Díky tomu se copywriting stává do určité míry i detektivkou.

Jak dělat účinný copywriting

Copywriting rozhodně nelze připodobnit k ruletě. Účinný copywriting nemůže dělat kdokoli. Je to podobné jako s jízdou na kole, umí to leckdo, ale zdaleka ne každý má šanci v prestižním cyklistickém závodě uspět.

Jak to dělají profesionální copywriteři

Základem je ujasnit si a přesně definovat cíle daného textu (obsahu). Cíl nemusí být (a zpravidla není) pouze jediný. Cílů může být několik a v takovém případě je třeba určit si jejich priority.

Pokud již copywriter zná cíle, je zapotřebí, aby si ujasnil strukturu a rozsah obsahu, znal klíčová slova a slovní vazby za účelem optimalizace pro vyhledávače – SEO, nastudoval fakta o problematice týkající se budoucího textu, vžil se do role návštěvníka, na kterého má text působit a může se pustit do psaní textů. Toto je však pouze začátek, a to ten snazší. Nejtěžší část přichází v okamžiku, kdy copywriter začne text „vybrušovat", jako když klenotník vybrušuje diamant. „Vybrušování" obsahu na internetu je dlouhodobá a náročná činnost.

Skutečně dobrý copywriter musí umět také naslouchat zadavateli, umět se správně vcítit do role těch, pro které píše a v neposlední řadě mít charisma. Jen takový autor dokáže nadchnout druhé.

Co pro vás můžeme udělat my

  • Sestavujeme obsahovou strategii celého webu
  • Analyzujeme a navrhujeme klíčová slova a slovní vazby z pohledu SEO
  • Tvoříme texty (články, motta, slogany, reklamní sdělení...) a doprovodnou grafiku
  • Korigujeme texty dodané zadavatelem a přinášíme nápady
  • Vyhodnocujeme úspěšnost zveřejněných textů a navrhujeme úpravy za účelem zlepšení výsledků

Pokud nevíte, neváhejte se zeptat

© HelpMark | Tomáš Herout | Tel: +420 739 719 548