MENU

SEO - Search Engine Optimization

Co je to SEO

Termín SEO je zkratkou anglických slov Search Engine Optimization, což ve volném překladu znamená „optimalizace pro vyhledávače“. Optimalizuje se na klíčová slova a smyslem je dostat webové stránky na co nejlepší pozici ve výsledcích hledání při zadání klíčových slov.  Pouze pozice ovšem nezaručuje úspěch webových stránek. O faktorech úspěchu se dočtete zde.

Jak se SEO dělá?

Metod SEO je velice mnoho, ale v zásadě existují dvě základní kategorie:

Etické metody SEO

Jsou to v principu takové metody, které webové stránky zkvalitňují pro návštěvníky. Např. kvalitní originální obsah, který je logicky a přehledně uspořádán, dobrou přístupností webových stránek (přívětivá adresa,  mapa webových stránek, vyhledávání uvnitř webu, validní kód apod.), kvalitními odkazy ať již uvnitř webových stránek (vnitřní odkazy), tak i odkazy směřující z jiných webových stránek (zpětné odkazy).

Výhody etických SEO metod: ocení je nejen vyhledávače, ale i živý návštěvník webových stránek, který se na rozdíl od vyhledávače může stát Vaším zákazníkem. Etické metody SEO nemůže ovlivnit změna algoritmu výpočtu hodnocení ze strany vyhledávače.

Nevýhody etických SEO metod: jejich užití je náročnější v porovnání s neetickými metodami.

 

Neetické metody SEO

Jedná se o takový souhrn metod, který má za úkol přesvědčit „roboty“ vyhledávačů, že jsou webové stránky kvalitní. Nejčastěji je tzv. tapetování a kupování umělých zpětných odkazů.

Tapetování

znamená zahlcení titulků, nadpisů a textu klíčovými slovy, ovšem bez informační hodnoty pro potenciálního zákazníka. Tím lze oklamat některé vyhledávače, protože jejich „roboti“ nabudou přesvědčení, že obsah je kvalitní. Ovšem jiné vyhledávače tapetováním neoklamete.

Výhody neetických SEO metod: získáte je rychle a poměrně snadno

Nevýhody neetických SEO metod: některé vyhledávače je mohou odhalit a v lepším případě ignorovat, v tom horším dokonce penalizovat. Jejich účinnost není stálá, protože programátoři „robotů“ vyhledávačů se soustavně snaží neetické metody odhalovat a nezřídka se jim to daří.

 

SEO jako mýtus

Někteří jsou přesvědčeni, že SEO je všemocné. Stačí platit „SEO mágovi“, který zařídí první pozici a je hotovo. Pokud někomu stačí vítězství ve virtuální soutěži o první místo, pak je to v naprostém pořádku.

Někteří majitelé stránek (a rozhodně jich není málo) požadují od svých webových stránek nejen první pozici v SEO, ale také nárůst objednávek, či poptávek z webu. Pro tuhle skupinu majitelů je SEO užitečný nástroj, ale rozhodně ne jediný.

Co kromě SEO ovlivňuje úspěch webových stránek?

SEO se zabývá pozicí ve výsledku vyhledávání ve vyhledávači. Nic víc. Pokud jste na prvních pozicích, může to zvýšit návštěvnost (ale také nemusí). Návštěvnost však automaticky neznamená vyšší obraty z prodeje. Prodejem se zabývá marketing, uživatelská přívětivost webových stránek je další faktor úspěchu (nebo neúspěchu), nelze zapomínat ani na dobrý obsah webových stránek, protože slova a obrázky prodávají.

Pokud nevíte, neváhejte se zeptat

© HelpMark | Tomáš Herout | Tel: +420 739 719 548