Co je to obsahová strategie
Obsahová strategie je strategické (zásadní) rozhodnutí firmy o způsobu a formě komunikace se stávajícími klienty a oslovování těch, kteří mají potenciál stát se klienty novými. Jinými slovy. Je to klíčové rozhodnutí jakou zvolit mluvu, jež by rozuměni vaši stávající i potenciální zákazníci. A nejen, že jí budou rozumět, ale také je přiměje koupit si váš produkt, ať už je to zboží nebo služba. Nemusí se jednat jen o slova. K obsahové strategii patří také obrázky, animace, videa apod.
Kde všude by měla působit obsahová strategie
- Na webových stránkách, pomocí kterých informujete návštěvníky webu o tom, co jim nabízíte, eventuálně přímo produkty nabízíte např. formou e-shopu
- Na sociálních sítích, jako např. Facebook, YouTube… jež používáte ke komunikaci s klienty, k průzkumům veřejného mínění, případně k propagaci.
- Na tiskovinách jako jsou letáky, plakáty, billboardy… díky kterým šíříte povědomí o produktech nebo značce
- Na internetové reklamě jako je PPC, bannery… pomocí nichž se snažíte přilákat na váš web nové návštěvníky a budovat povědomí o vás
- …
Co by mělo být cílem obsahové strategie
Obsahová strategie by se většinou neměla snažit cílové skupiny
- přimět objednat produkt,
- vyvolat touhu po produktu,
- budovat povědomí o produktu / značce,
- poskytnout praktické informace pro nákupní rozhodovací proces,
- komunikovat se zákazníky,