MENU

Co je to PPC reklama

PPC je zkratka Pay Per Click, hezky česky „plať za klik". Jedná se o internetovou reklamu, kde inzerent platí jen za přivedeného návštěvníka na webové stránky inzerenta. Neplatí se tedy za počet shlédnutí, zobrazení apod. Oproti bannerové reklamně máte jistotu, že zaplatíte pouze za to, co požadujete. Tedy za přivedené návštěvníky.

Pozor! PPC není odpovědné za to, zda Váš web tyto návštěvníky zaujme a přesvědčí k nákupu, kontaktování, zkrátka o konverzi. Tím se zabývá např. použitelnost webu, copywriting apod. Utratit peníze pomocí PPC není obtížené, ale vydělat na PPC je něco, co se musí umět.

Jak PPC funguje

Jak už bylo výše uvedeno, tak princip PPC reklam je, placení pouze za přivedené návštěvníky. Tedy pouze za ty, kteří klikli na odkaz v PPC. V případě např. Seznam a Google se PPC odkaz zobrazuje ve spojení s nějakým slovem nebo spojení více slov. Smylem je privést relevantní návštěvníky, tedy takové, ze kterých se mohou stát zákazníci inzerenta.

Účel PPC

Hlavním účelem PPC je přivádět relevantní návštěvníky na webové stránky a až vedlejším účelem může být budování značky. Pro budování značky jsou vhodnější jiné formy, jako např. bannery, PR články apod.

Jaká je cena za PPC

Ceny jsou různé, ale v principu mají přímou úměru k zájmu o hledané slovo nebo výraz. Neboli, čím navštěvovanější, tím vyšší cena. Je to logické. Jestliže nějaké slovo (slovní spojení) je hodně hledáno, tak to znamená značný zájem návštěvníků webu (neboli recipientů), větší konkurenci a tím i vyšší cenu za reklamu. Lze to připodobnit rozdílu ceny za reklamu v televizi v porovnání s reklamou na nepoužívané zastávce uprostřed lesa.

Kde si lze PPC zaplatit

PPC může provozovat teoreticky každý web, ale v praxi to tak snadné není. U nás jsou nejrozšířenější tyto PPC systémy:

  • Sklik – provozovaný společností Seznam.cz, a.s. PPC odkazy se zobrazují na doméně www.seznam.cz v pravém sloupci vedle přirozených výsledků vyhledávání a také na prvních třech pozicích. Bloky s PPC odkazy jsou viditelně označeny jako „Sklik".
  • AdWords – provozovaný společností Google. PCC odkazy zobrazující se na doméně www.google.cz naleznete v pravém sloupci, vedle přirozených výsledků vyhledávání a také na prvních pozicích nad přirozenými výsledky vyhledávání. Bloky s PPC odkazy jsou viditelně označeny jako „Reklamy". PPC odkazy zadané do systému AdWords se mohou zobrazit i na jiných doménách pomocí systému AdSense.
  • Etarget – jedná se o systém, který zobrazuje PPC odkazy na různých doménách, jako např. iDNES, Blesk, iHNed, Lidové noviny atd.

Pokud nevíte, neváhejte se zeptat

© HelpMark | Tomáš Herout | Tel: +420 739 719 548