Označení URL odkazu pro zobrazení PPC kampaně v Google Analytics
S označováním dat je to tak, že standardně Google Analytics zjistí pouze z jakého zdroje návštěvník přichází (z kterého webu, případně přímo) a jaké použil klíčové slovo pokud návštěvník přišel např. z vyhledávače.
Pokud jde o reklamní kampaně, tak Google Analytisc umí automaticky rozpoznat pouze kampaň vedenou přes Google za předpokladu, že ji vedete z účtu AdWords propojeného s Google Analytics. V tom případě si servery Googlu mezi sebou vymění potřebná data. Pokud někdo vede kampaň za vás z jiného účtu (nepropojeného s vaším Google Analytics), tak se data nespárují.
Jestliže chcete označit data pocházející z nějaké kampaně (vyjma případu v předchozím odstavci), tak je nutné do URL adresy přidat označení za standardní URL adresu. Toto označení se oddělí znakem otazníku a jednotlivé příkazy se odděluji ampersandem "&".
Toto označení vypadá např. takto:?utm_source=sklik&utm_medium=ppc
(písmena"sklik" pojmenovávají kampaň, takže tam se použije název kampaně a písmena "ppc" zas označují druh klamaně, mohlo by tam být třeba "banner", "e-mail" ...)
Celá URL adresa směřující přímo stránku SEO pro kampaň sklik by vypadala následovně:
http://www.helpmark.cz/seo?utm_source=sklik&utm_medium=ppc&utm_term=seo
(je rozšířena o "utm_term=seo", který ještě prozradí na které konkrétní slovo se návštěvník ptal, což se bude hodit pro analyzování vhodných klíčových slov).
Generátor označování odkazů (urlbuilder)
Pole označená hvězdičkou jsou povinná. Při psaní názvů (neplatí pro první pole „URL") se raději omezte jen na písmena, číslice, pomlčky a podtržítka. Zakázány jsou mezery (nahraďte je třeba pomlčkami), lomítka a nedoporučujeme používat ani diakritiku. Po vygenerování adresy ji otestujte tím, že ji vložíte do adresního řádku internetového prohlížeče, kliknete na [Enter] a měla by se zobrazit stránka, kterou jste zamýšleli. Druhý den by vaše návštěvnost měla být vidět i ve statistikách GA v části [Akvizice] » [Kampaně] » [Všechny kampaně] (pokud nemáte nastaven nějaký filtr). Vygenerovanou a otestovanou adresu můžete vložit tam, kam vkládáte odkazy (do pole v Sklik, do generátoru newsletteru...), případně ručně vložit do HTML značky .
Popis jednotlivých částí označené URL
URL adresa
Funkční adresa směřující jako odkaz na požadovanou stránku. Může mít tvar
http://www.domena.cz/stranka
Nejlepší způsob získání URL adresy je otevřít si stránku v internetovém prohlížeči a zkopírovat adresu pomocí kláves [Ctrl] + [C] v adresním řádku nahoře a vložit do zdejšího pole [URL] pomocí kláves [Ctrl] + [V].
Název kampaně
Pod zvoleným názvem se budou návštěvy vašeho webu zobrazovat v Google Analytics v části [Akvizice] » [Kampaně] » [Všechny kampaně]. Já osobně volím název kampaně podle jejího účelu, např. propagace konkrétní služby, produktu apod. To zda návštěvníci přišli z Googlu, nebo Seznamu, z jaké konkrétní služby apod. se rozdělí v dalším označování.
Zdroj kampaně
Tato část slouží právě pro rozlišení, odkud návštěvníci přicházeli v rámci naplánované a pojmenované kampaně. Tedy např. zda přicházeli z Googlu, Seznamu, Facebooku, mailingu apod. V Google Analytics je pak možné po editaci „Názvu kampaně" snadno porovnat efektivitu jednotlivých zdrojů návštěvnosti.
Médium kampaně
Někdy mohou návštěvníci přicházející z jednoho zdroje použít více druhů médií. Např. z Facebooku mohou návštěvníci přicházet jak z neplacených článků, tak i z reklam. Pak je užitečné rozlišovat, jaké médium bylo úspěšnější.
Dotaz kampaně
Jedná se o nepovinné pole, na rozdíl od všech předchozích. Dá se použít k dalšímu rozlišování, pokud by to bylo k něčemu užitečné. Ten, kdo netuší k čemu jej použít, by ho vyplňoval zbytečně.