Co je to SEO lišta
SEO lišta slouží k automatické výměně zpětných odkazů mezi webovými stránkami, které jsou v databázi systému generujícího SEO lištu. Zobrazuje se převážně v zápatí.
K čemu je SEO lišta dobrá?
Jeden z důležitých faktorů optimalizace pro vyhledávače tzv. SEO (rozhodě však ne jediný) je budování zpětných odkazů, tzv. lingbuilding. Tím lze částečně ovlivnit pozici v přirozeném vyhledávání na SERP. Způsobů jak získat zpětné odkazy je více a SEO lišta mezi ně patří. Díky zpětným odkazům se může zvýšit Page Rank a S-rank vašeho webu.
Výhody SEO lišty
Výhodou SEO lišty je to, že zpětné odkazy sežene za Vás, tedy bez práce. Systém SEO lišty již má databázi zpětných odkazů, které Vám nabídne výměnou za to, že i na vašem webu umístíte zpětné odkazy na jiné weby z databáze (jedná se o automaticky vkládané odkazy).
Nevýhody SEO lišty
Nevýhoda SEO lišty spočívá v tom, že nemáte stoprocentní kontrolu nad tím na koho odkazujete, protože je generována někým jiným. Musíte tedy důvěřovat správci SEO lišty, že do systému nezařadí nevhodné odkazy, které by Vašemu webu mohli i uškodit.
Účinnost SEO lišty
Účinnost SEO lišty je značně rozdílná. Záleží na kvalitě odkazů, které se v SEO liště nacházejí. Některé SEO lišty mohou výrazně pomoci v SERP, ale jiné dokáží i uškodit, pokud se v systému nalezne odkaz na nedůvěryhodné stránky z pohledu vyhledávače.
Účinnost je proměnlivá i vzhledem k posuzování ze strany robotů vyhledávačů. Účinnost SEO lišty může výrazně poklesnout v důsledku změny algoritmu výpočtu robota.
Shrnutí
Nejlepším řešením je, pokud webové stránky získají přirozené zpětné odkazy především kvalitou svého obsahu a díky vzájemnému odkazování mezi obchodními partnery. SEO lišta by měla sloužit spíše jako nouzové nebo přechodné řešení, ale rozhodně ne jako nosný pilíř optimalizace pro vyhledávače.